sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Urheilua ja maantietoa


Torstai-iltana seurattiin jotain pallopeliä Mandran Biergartenissa. Yllättävän pitkä peli, kun ottaa huomioon, että alkupotku suoritettiin jo klo 18 Bochumin aikaa ja kotiin pääsi kuitenkin vasta klo 05. Taisi olla jatkoaikaa ja rankkarikisaa? Ja muistaako kukaan kekä edes voitti vai Italia?




Ettei mene kuitenkaan ihan koko yö urheiluksi, niin baaritiskillä voi suorittaa kello kahdelta esimerkiksi etymologis-lingvistis-geografisen keskustelun:

Nuori saksalainen nainen: Hallo, mä oon Klara, kukas sä oot?
Vanhempi suomalainen rouva: Hallo. Virpi.
Klara: Mikä?
Virpi: Virpi.
Klara: Virrrrppi?
Virpi: Joo.
Klara: Kerro!
Virpi: Mitä?
Klara: Miten sulla tollanen nimi on?
Virpi: No mun äiti ja isä anto sen mulle.
Klara: En mä sitä tarkottanu. Sä rullaat sun ärrrrrrää kivasti. Mä arvaan.... skandinaavinen nimi?
Virpi: Ei, mutta aika läheltä.
Klara: Miten niin läheltä?
Virpi: No suunta oli oikea.
Klara: Islanti.
Virpi: Ei, sehän olis sitäpaitsi skandinaavinen. Mutta edelleen, suunta on oikea.
Klara: AUSTRALIA!!!

Vanhempi rouva päättää siirtyä keskustelussa koreografiseen vaiheeseen ja poistuu siiderinsä ja baarimikkonsa kanssa ulos tupakille kun nuori nainen huutaa vielä perään: Nyt mä tiedän, Irlanti!!!!!

Ei kommentteja: